torsdag 7 maj 2020

KOLLAGESTÄMPLAT MINIALBUM MED AALL & CREATE

Här är ett minialbum som jag har inspirerats till att göra efter att ha sett skaparen av Aall & Create, Abs (Autour de Mwa) göra fräcka alster.

Längst ned i inlägget finns en handledningsvideo där jag visar hur jag gör dragspelsalbumet. 



Jag har använt mig av distress oxide-dynor från Tim Holtz ch en himla massa schabloner och stämplar från Aall & Create. 



Jag har jobbat in färgerna med Nellie Snellens infärgningsborstar (mixed media blending brushes).

I vissa fall har jag även sprayat lite vatten på en infärgad schablon, innan jag har "stämplat" av färgen mot papperet.

Sedan har jag stämplat några motiv över schablonmönstren, för att skapa djup och intresse.




 Därefter har jag färgat in vissa av motiven för att få dem att lyfta från bakgrunden.

Jag har använt mig av dessa varor:


STÄMPLAR
#292 scripts - Bipasha BK
#101 furry friends (hund) - Olga Heldwein
#305 hoot hoot (uggla) - Tracy Evans

#200 hope - Tracy Evans
#10 ... - Autour de Mwa
#310 bubble block - Autour de Mwa
#198 voyager - Olga Heldwein
#264 archway - Bipasha BK
#159 XXX - Bipasha BK
#109 blossomed numbers - Tracy Evans
#266 daisy elegance - Tracy Evans


SCHABLONER
#58 mock-crock - Autour de Mwa
#52 quadrilaterals - Olga Heldwein
#80 lushly leafy - Olga Heldwein
#48 tribal lines - Autour de Mwa
#47 circle of life - Olga Heldwein
#77 sunflower power - Olga Heldwein
#87 totally dotty - Autour de Mwa


#85 abundance - Olga Heldwein


Här är en svensk handledningsvideo som visar min tankeprocess med stämplarna och schablonerna från Aall & Create:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar