lördag 25 juli 2020

JUL I JULI - CRAFT EMOTIONS

Hej!

Jag vet inte hur det är för er men jag är alltid sen med att göra mina julkort. Jag har provat flera olika sätt att få dem klara men det slutar alltid med att jag är ute i sista stund. Hur som helst så har jag i alla fall kommit igång den här veckan och lyckats göra hela tre kort.

Jag har använt ett stämpelset från Craft emotions som heter Savanne Christmas.

Jag tycker att det är kul med interaktiva kort och till mitt första kort valde jag att använda Lawn fawns die, Magic picture changer. Jag har även använt delar från magic picture changer-add-on.
De här stansmallarna är lätta att få ihop och själv tycker jag att korten blir helt underbara och jag är barnslig nog att tycka att det är superroligt att dra i dem och se hur bilden ändras.



Mönsterpappret är stämplat på den del som kommer från magic picture changer add-on. Jag har använt stämplar som följer med i setet Savanne christmas.

God jul texten kommer från Gummiapan och du hittar den här.

Kortet är 10x15 cm.

Mitt andra kort har formatet A5 och följer veckans skiss som finns här. Texten är en av mina ständigt återkommande god jul stansmallar och den kommer från Rox stampsgod jul med hjärtan.







Visst är den lilla apan helt underbar?

Mitt sista kort är också 10x15 cm och ett försök till ett CAS-kort (CAS = clean and simple). Jag tycker att den här lilla tigern är så söt så den behöver inte något mer. God jul-stansmallen kommer från Gummiapan och du hittar den här.


Pyssla lugnt, Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar