söndag 12 juli 2020

SOMMARGLASSAR - COLORADO CRAFT COMPANY

Hej!

Hoppas att ni alla har en skön sommar och att ni hinner äta mycket glass. Under min semester har jag hunnit med en liten roadtrip genom en del av Sverige och då packade jag med mig några stämplar och pennor. Ägnade kvällarna åt lite färgläggning och nu när jag har kommit hem har jag hunnit med att göra två kort.



På de här korten har jag använt mig av ett stämpelset från Colorado Craft CompanySweetest birthday ice cream cone. Jag gillar verkligen de här stämplarna och fullkomligt älskar att de är så stora. 


  

Kortet är 10,5x 21 cm.

Båda korten är färglagda med vattenlösliga pennor och man kan med fördela använda Zig clean color real brush. Till mitt första kort har jag stämplat med en svart archival-ink/jet-black dyna som är vattenfast. 



Mitt andra kort är färglagt med no line tekniken och är stämplad med en ljus grå archival ink/shadow grey dyna. Det här kortet är 20x20 cm.

Båda korten har texter som följer med i stämpelsetet. Jag tycker att det är lite läskigt att stämpla texten när allt annat är klart utifall att man misslyckas. På det första kortet hade det inte varit någon katastrof då motivet är utklippt och fäst med distanskuddar. Det andra kortet var en lite större utmaning men chanserna för att det ska bli bra är fantastiska med en stamping buddy. Blir trycket inte bra första gången är det bara att inka upp stämpeln en andra gång och göra ett nytt tryck.

Båda korten har fått lite glossy accents på körsbären och kort två har även fått lite stickles på grädden.



Trevlig sommar, kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar