tisdag 28 juli 2020

TEEPEE CARD (INDIANTÄLTSKORT) MED AALL & CREATE

Här är ett indiantältskort (teepee card). Det fanns en tid när jag testade att göra specialvikta kort för jämnan, så det var riktigt kul att testa något gammalt med stämplar och schabloner från Aall & Create.

Jag började med att skära ut 3 st kvadrater 15*15 cm vardera. Därefter skar jag till 4 st kvadrater till, som mätte 14*14 cm vardera. Jag delade de mindre på diagonalen och började sedan att färga in bakgrunden med gul akrylfärg. Jag använde en gummiroller (brayer) för att det skulle bli ett oregelbundet resultat.



Här kan du se de stämplar och schabloner jag började med. 


Jag återkommer ständigt till denna färgpalett... gult, rosa och orange :).


Jag har använt rosa distress oxide ink (picked raspberry) och en infärgningsborste (life changing blending brush) från Picket fence studios för att färga in bakgrunden med rosa genom en schablon med krackeleringsmönster, #55 Crazy paving - Autour de Mwa.
Därefter stämplade jag några splattar med en torr (gammal) versafinedyna. Du hittar dem i det här stämpelsetet: #338 Background noise - Janet Klein.
Jag stämplade sedan en del av den spretiga blomman från stämpelset #200 Hope - Tracy Evans med orange distress oxide ink (spiced marmalade). Det är Tim Holtz och Ranger ink som gör distressprodukterna.


Så här ser kortet ut från sidan.


Här har jag jobbat in ett härligt kvadratmönster med schablon #52 Quadrilaterals - Olga Heldwein.
Jag har också stämplat dit lite cirklar från stämpelset #10 Background grunge patterns - Autour de Mwa.


Och här kan du se siffrorna från Janet Kleins stämpelset (Background noise).


Sedan var det dags att leka med de söta gosedjuren / kramdjuren / hundleksakerna :). Jag färglade dem i kalla färger, så att de skulle bryta av mot den pastellvarma bakgrunden.
#344 Puppy Toys - Janet Klein.
Jag tog även vara på tre ordstämplar från ett stämpelset #208 Hexagonal tiles - Tracy Evans. Setet har fina sexkantiga figurer och några textstämplar, som t ex laugh, love, smile.


Här ser du en söt panda, som inte behöver någon färgläggning :).


Och här är en randig katt.


Och här är en nallebjörn.


Jag använde tunna magneter från Tonic studios för att hålla kortet stängt. Jag förseglade magneterna med var sitt extra ark av trianglar på insidan av kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar