lördag 11 juli 2020

MAGIC MOMENT - mixed media light-tavla med Aall & Create

Här är en liten tavla om magiska ögonblick - med varor från Aall & Create.



Jag tog vara på en bit papper som jag hade rengjort schablonen #87 Totally Dotty från Aall & Create på. Den var så mild och härlig i färgerna, så jag tänkte att den kommer att klara sig bra mot någon annan kontrasterande färg.


Jag hittade också infärgade, utstansade dekorationer, som jag lekt tidigare med, när jag gjort några bakgrundspapper med en tjock geléplatta från Gel Press eller Gelli Arts. De hade den perfekta färgen :).
Den översta heter #14 cells och den nedersta heter #13 bursting buds.


Jag smooshade dit lite mer färg - i ungefär samma färgskala - genom att dutta ut lite akrylfärg från antingen Dina Wakley eller Dylusions på en silikonmatta och späda ut det med lite vatten. Jag plockade upp färgen med ett plastark - och flyttade över kladdet till papperet :). Jag använde en embossingfön (heat it craft tool) för att påskynda torkningsprocessen.


Därefter stämplade med en underbar texturstämpel från Aall & Create. #292 Scripts heter den.
Jag monterade papperet på en bit kartong, som jag hade målat vit med akrylfärg och drog sedan lite snöre runt om papperet.


Jag stämplade en stor blomma, från #266 Daisy Elegance på smörgåspapper med svart versafine-dyna. Jag hällde på genomskinligt embossingpulver, för att påskynda torkningsprocessen på ett glatt underlag.
Jag färglade blomman med Spectrum Noir-pennor.
Jag strök på lite Crystal glitterlim från Stickles längs kanterna, för att ge det hela lite härligt skimmer.



Jag monterade blomman på flera lager av 3D-kuddar, så att det skulle bli ett bra lyft från underlaget. Jag hällde sedan små kaviarpärlor/mikropärlor på ett rätt så tjockt lager Clear crystal glaze från Tonic Studios och lät det torka i några timmar.


Jag stämplade med en "söm"stämpel från Aall - ett par gånger, för att det skulle skapa lite intresse. Den stämpeln finns i ett set som jag kallar för #8 Quote clear stamp set. Det finns många fina citat i det, däribland den, som du ser i bild längre ned. 



Magic moment är en av de bra textstämplarna i stämpelsetet från ovan.


Här ser du hela tavlan. Det känns riktigt roligt att ha fått användning för både bakgrundspapperet och de utstansade pappersbitarna, som bara råkade ha rätt färg :).

3 kommentarer:

  1. Jättefint kort/tavla, med många tips på mtrl/färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul att du gillar den :)... tack :).

      Radera
  2. Gorgeous .. started following you with Feedly, a reader where I can easily read all blogs I added to it.

    SvaraRadera