onsdag 18 augusti 2021

BOKMÄRKESKORT MED AALL & CREATE OCH LITE OM STÄMPLINGSTIPS

Jag har gjort några enkla bokmärkeskort som man kan ge bort tillsammans med en nyinköpt bok :). 



Jag har använt mig av den söta flickan i stämpelset #415 Good Book av Janet Klein/AALL & Create
Jag har stämplat bakgrunden med #349 Bold alphas av Bipasha BK/AALL & Create
Jag har använt mig av en ljusblå distressstämpeldyna (speckled egg) från Tim Holtz/Ranger ink
Jag har färglagt flickorna med Clean color real brush-pennor (akvarellfärg) från Zig Kuretake


 

Men, som du ser i bilden nedanför fick jag kämpa för att få ett bra avtryck. 
Jag började först med en vanlig akrylkloss från Inkadinkado mot ett hårt underlag, men det gick inte. 
Sen testade jag stämplingsboken Precision press från We R Memory Keepers. Det blev lite bättre. Jag provade även med mossgummi under - för att skapa ett mjukare underlag. 
Därefter testade jag den flexibla klossen (acrylic block) från AALL & Create och ett sviktande mossgummiark under papperet, och då blev det ett godkänt resultat. Och det är väl därför de har skapat de här flexibla klossarna, som hjälper till att få fram all härlig textur. 
Det finns en ännu större kloss från AALL - för de större stämplarna. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar