fredag 6 augusti 2021

HANDGJORT SLIMLINEKORT MED HONESTY VS INSANITY-groda från AALL & CREATE

Äntligen har jag möjlighet att pyssla efter flytten från Göteborg till Lilla Edet för drygt två månader sedan. Jag har inrett mitt nya pysselrum med medhavda möbler och några nyinköpta dito och jag börjar så sakteliga våga mig på att använda pysselsakerna igen :). 



AALL & Creates olika stämpelset väcker liv i min skaparlust och setet med tre härliga grodor (Be Hoppy #521) från Janet Klein är inget undantag. 
Jag har kombinerat grodorna med en triangelschablon Lotza Trianglz #105 och texter från Wisecracks-setet vid namn #489. Det finns många roliga engelska uttryck i detta stämpelset, tillsammans med användbara texturstämplar att skapa egna mönster med. På detta kort står det: "Honesty is the best policy, but insanity is the best defence."

Jag började med att jobba in lite blå distress speckled egg distress oxide-färg med infärgningsborstar från Nellie Snellen

Jag har gjort ett slimlinekort och jag har jobbat lite med clean and simple-tänk. Ibland har jag helt enkelt svårt att fylla på med för mycket på ett och samma alster. 


Jag har limmat fast lite sytråd - som ska symbolisera vansinnet och galenskapen som man hellre vill skylla på, när ärligheten känns för plågsam, både för mig och mottagaren.


Jag skar till en bit svartglittrigt mossgummi som jag satte som en matta under det översta papperet. Jag limmade också fast tre stycken halvpärlor, med glossy accents, för att de ska sitta kvar över tid. Jag har använt samma genomskinliga lim för att skapa lite dimension på ögonen och de röda prickarna. Clear crystal glaze från Nuvo kan också funka :). 


Grodan är färglagd med akvarellpennor (Clean color real brush) från Zig.

Kortbasen är (4"*8") 10x20 cm i vikt form. 


Jag har känt kärlek för flera typer av stämpeldjur. Det har varit allt från ugglor och rävar till grodor :). Vilket djur blir du extra glad av att se :)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar