lördag 7 augusti 2021

SLIMLINEKORT MED TALL CATS FRÅN AALL & CREATE

Här är ett avlångt kort (slimlineformat) med en härlig katt från AALL & Create. Det här var min "första pannkaka" - alltså det första alstret efter ett långt uppehåll :). (Men om sanningen ska fram, var det just fåglarna och blomman jag började att färglägga - men sen tog jag en annan väg istället :). )



Det finns fyra katter och några engelska texter i samma stämpelset.
#465 Tall cats



Jag har färglagt katten i grönt, med Clean color real brush-akvarellpennorna från Zig Kuretake. 



Jag har stämplat bakgrunden med texturstämplar från stämpelsetet #489 Wisecracks. Stämpelsetet innehåller flera roliga citat på engelska. Denna gång har jag använt mig av "You remind me of a software update; whenever I see you I think "not now". 



Bakgrunden har också fått lite gråaktig distress oxide-färg genom schablonen #52 Quadrilaterals. Jag har använt Nellie Snellens infärgningsborste

  


De där sköna fåglarna kommer från stämpelset #464 Strange bird och den underbara blomman hittar du i stämpelset #531 Textured florals


 

Vi får väl se om jag får ihop något eller några alster med fåglarna och blomman :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar