tisdag 17 augusti 2021

JULKORT - TOMTAR/VÄTTAR FRÅN WHIMSY STAMPS

 Hej!

Hoppas att ni har det bra fastän att regnet inte verkar vilja avta. Jag vet inte hur det är hos er men hemma hos mig regnar det till och från i princip varje dag nu, men då blir det mer pysseltid. Jag och min pysselkompis Elisabeth har en egen liten utmaning det här året, vi gör ett julkort i veckan. Ofta försöker vi att hitta någon skiss eller utmaning som vi följer. Den här veckan har jag inte följt någon skiss utan jag hade en idé redan när jag stämplade upp mitt motiv. Som vanligt blev det slutliga kortet inte alls som jag hade tänkt mig utan det fick bli som det ville.

Stämpeln kommer från Whimsy stamps och heter Gnome party row. Whimsy stamps har så många fina stämplar och det finns hur många olika söta tomtar som helst. 


God jul & gott nytt år stansmallen kommer från Gummiapan och har blivit en av mina stora favoriter som jag ofta återkommer till.


Här är kortet i sin helhet och kortbasen är ett dubbelvikt a4 papper som jag skar av lite på. Då jag gillar att göra lite större kort så tycker jag att det kan vara svårt att hitta stansmallar som jag gillar men CreaLies har flera som är lite större bla den här med stygn som heter Double stitch rectangle xxl36. Den största är hela 12x16 cm. Tomtarna är färglagda med copics.

VARUFÖRTECKNING:
Stämpel: Gnome party row från Whimsy stamps
Stansmall: God jul & gott nytt år från Gummiapan
Stansmall: Double stitch rectangle xxl36 från CreaLies

Kramar Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar