lördag 2 september 2023

HALLOWEENHUS MED VILLAGE COLLECTION - TIM HOLTZ

Hej alla pysselglada, 

Jag har skapat ett Halloweenhus med stansmallar från Tim Holtz Village collection. Det är en samling som innehåller flertalet hus och dekorationer. "You do you", som Tim Holtz brukar säga, vilket ger oändliga möjligheter att skapa ett unikt hus som visar just din kreativitet. 

Att starta ett sånt här projekt tar lite tid i början. Eftersom det är svårt att varje gång ta fram och organisera stansmallarna i detta set rekommenderar jag organiserar dina stansmallar på något sätt. iGirlZoe har delat hur hon har organiserat. Följ länken och skrolla ner i inlägget för att se hur hon har gjort; 


När jag skapar mina Halloweenhus tittar jag ofta på Tim Holtz Village video. Om du precis ska börja skapa dessa hus kan den här videon hjälpa dig att komma igång.  




























Den här gången valde jag att använda svart kraft papper till basen och en blandning av mönstrade och enfärgade papper till utsidan på huset. Den orangea panelen på huset embossade jag med tegelstenar och den gråa delen på skorstenen embossade jag med stenar. För att få till det svarta mellan tegelstenarna och stenarna stämplade jag embossingfoldern innan jag embossade. 
























































Echo Park har en fin kollektion papper Halloween magic som jag valde enfärgade och mönstrade papper från. I fönstren har jag limmat plast som jag fått i olika förpackningar när jag har handlat. Lite stabilitet i plasten är bra men inte för mycket om den ska kunna böjas. 































Jag hoppas att ni har lika kul som jag när ni sitter och limmar och funderar över vilka delar ni ska lägga till på huset. Det finns inga gränser för hur stort det kan bli vilket är en underbar utmaning. 

Lycka till med skapandet!

MATERIALLISTA

Stansmallar

Village collection från Tim Holtz Sizzix

Embossingfolder

Tegelstenar från Tim Holtz Sizzix
Stenar från Tim Holtz Sizzix

Papper

Svart kraft papper från Tim Holtz Idea-ology
Halloween magic mönstrade från Echo Park 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar