lördag 2 september 2023

POP UPP KORT MED KAREN BURNISTON STANSMALLAR

Hej,

Idag visar jag ett pop upp kort med stansmallar från Karen Burniston. De här korten är roliga att göra. De tar dock en stund att sätta ihop då jag har upptäckt att det är bäst att låta limmet torka helt när man sätter ihop "bollarna". 


Ett nytt favoritlim är Nuvo Tonic Studios deluxe adhesive som torkar relativt snabbt och är lätt att applicera. Limmet syns inte när det har torkat vilket uppskattas när man pysslar med de här korten. 





Titta på Karen Burnistons dessa två videos om hur man sätter ihop Bitty Ball Pop-up; 
Video 1 och Video 2

 




Jag använder Glossy accents hjärtat och låter torka för att få denna effekt. 

Till kortet har jag använt Flap & closure från Karen Burniston. För information om hur man sätter ihop detta kort, titta på följande video Flap & Closure
Jag använder Reprints bruna papper till björnen och kortbasen. Till andra delar har jag använt papper jag har haft hemma. 

Lycka till med ditt skapande! 


MATERIALLISTA

Stansmallar

Bitty Ball Pop-up 1131 från Karen Burniston
Flap & closure 1118 från Karen Burniston
Circles Crosshatch 1157 från Karen Burniston

Övrigt

Lim från Nuvo Tonic Studios
Glossy accents från Ranger 
Papper bruna nyanser från Reprint 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar