onsdag 6 december 2023

KOLLAGESTÄMPLAD TAG MED STUDIO LIGHT (och Art by Marlene)

Det var länge sedan jag gjorde en s k tag - en adressetikett



Jag började med att stansa ut själva biljett-tagformen med stansmallar från Grunge slimline pocket die set



Jag gick tillbaka till mina rötter och letade ram några fräcka stökstämplarStudio Light har ett fint utbud av dessa. 

Jag stämplade medvetet i matta toner för att få motivet att träda fram lite bättre. Jag använde mig av stämpeldynor från Versafine Clair (grå, svart och rödbrun).

Jag är väldigt förtjust i fågeln i stämpelset stamp147 Crazy birds (back to nature) från Art by Marlene. Jag färglade den med akvarellpennor från Zig - Clean color real brush

Därill hittade jag en massa gött i flera olika stämpelset... Stjärnor, plustecken, hjärtan, prickar, rutnät, fjäril, ord m m. 

One way ticket (stamp471)
Stamp it (stamp504)
Mixed media play (stamp31)
Enhancement (stamp423)



Jag virade runt lite svart metalltråd och började skapa effekt med lager på lager-teknik. Det några 3D-kuddar för att åstadkomma detta. Jag trasslade även till lite svart sytråd, för att få något att hända mellan lagren. 

Citatet för den här tagen är:
Energy flows where attention goes, och det är ju så sant som det är sagt, vare sig det handlar om studier, hälsotänk eller bara att överleva dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar