lördag 16 december 2023

VINTERKORT - CREALIES

 Hej!


Idag har jag tagit en paus från julkort och julbestyr och skapat ett vintrigt kort.




Så här ser mitt färdiga kort ut när det är stängt. Jag har använt stansmallar, swing card with circles från Crealies. Jag måste bara säga att jösses så lätt och snabbt det går att göra annorlunda vikningar när man inte behöver mäta och räkna. Så skönt att bara stansa ut och allt passar som det ska.




Så här ser stansmallarna ut.




Så här började jag idag med papper från Stamperia och blocket Blue land. Helt ljuvliga papper i härligt vintrigt blå toner.




Här är insidan på kortet och nu har jag även lagt på lite stickles från Ranger.



Så här ser insidan ut när kortet står öppet, visst blir vikningen så bra! Grattis texten är också en stansmall från Crealies.




När man dekorerar den här sidan på kortet är det bra att tänka på att cirkeln är framsidan men övrigt blir baksidan på kortet.



Bänken och andra motiv har jag klippt ut ur blocket och som sista piff limmade jag dit lite blommor och blad som jag hade liggandes.


Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stansmall: Swing card with circle från Crealies

Stansmall: Grattis från Crealies

Papper: Blue land från Samperia

Glitter: Stickles från Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar