söndag 3 december 2023

RESVÄSKA MED CREALIES OCH AALL & CRETE

Här är en resväska med resetema. Jag har stansat ut bitarna med stansmallar från CreaLies. Här är en länk till stansmallssetet. Det finns även ett set för en mindre resväska från samma företag. 




Jag började med att stansa ut allt i lite kraftigare kraft-papper. 


För att jag skulle få sidobitarna att fästa, fick jag skarva bort lite från botten-flärparna.
För att allt ska hålla över tid, är det bra att använda extra stark tejp eller lim.
Jag satte tejp på båda sidorna för att det skulle fästa. 



Så här ser väskan ut när den är monterad. Toppflikarna fälls bara ned och så håller sig väskan hyfsat stängd. Det finns med en stansmall för ett spänne som du kan sätta en "rem" igenom, om du så önskar. 


Sen var det dags att börja göra mönsterpapper :). Jag använde några grönblå papper som jag hade gjort tidigare med geléplatta och distress oxide ink. 

Jag har använt mig av stämplar från AALL & Create. De har ett jätteutbud med olika teman. 
Jag använde olika stämplar för att få till en kollagestämplad look. Jag stämplade med olika nyanser av Versafine Clair (det finns även refill-bläck till dessa dynor :).)



Jag stämplade med en världskartastämpel från stämpelset #881 Destinations unknown och några splattar från ett stökstämpelset. 
#1070 Visual dreams
#1069 Splodge gang



Istället för att använda stämplar som huvudmotiv, har jag nyttjat färdiga dekorationer som AALL & Create har. Jag har använt motiv från båda dekorationskiten med resetema:
Let's go och Bon voyage.
I och med att jag ska på en språkresa till Sydkorea nästa år, blev jag riktigt glad när jag såg att det fanns två dekorationer med just Korea och en dekoration med Sverige. Jag monterade dekorationerna med olika mycket 3D-kuddar för att få lite distans mellan dekorationerna. 



Så här ser det ut frånsidan,  med bild över Korea, Bon voyage, Sweden-cirkel, biljett och taxi. 



Och här är den andra sidan, med en Korea-triangel, flygplan, frankeringsstämpel, pass och karta. 



Här får du lite bättre översikt över vilka motiv som jag har använt. 



På det stora hela var det lätt att montera ihop resväskan. Kanske kan utveckla alstret genom att göra ett minialbum som man förvarar på insidan :)? Jag såg något på youtube, och du hittar det genom att följa länken ovanför.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar