fredag 26 juli 2019

ENKELT SILHOUETTE-KORT MED HAVSTEMA "OCEAN"

Hallå i värmen! För nu har verkligen värmen letat sig fram till mig med där jag bor! De blev en sen sommar i år men desto mer tid till pyssel.

Idag visar jag ett enkelt kort med havstema där jag använder Silhouette ocean stamp setet ifrån Marianne Design. Det är första gången jag använder silhouette stämplar och det var riktigt trevligt att bilda en "liten undervattensvärld" med dem.























Här kan du se filmen jag har lagt ut på min YouTube-kanal. Där visar jag steg för steg hur jag gått tillväga. Och som vanligt får du mer än gärna klicka på prenumerationsknappen, det skulle göra mig så glad.





Jag började med att stansa ut en cirkel i masking paper, liknande det här masking magic sheets. Sedan började jag färga in bakgrunden med vanlig Distress ink samt Oxide. Jag använde mig av färgerna "Shipped Sapphire", "Faded Jeans", "Tumbled Glass", "Cracked Pistachio" samt "Fossilized Amber" ifrån Tim Holtz.


Sedan stämplade jag en botten med sjögräs med svart memento och efter det stämplade jag dit sjöjungfrun och delfinerna med clear embossingpulver. Min tanke var att få ett djup i bilden genom att göra så.

När jag drog bort masking pappret så hade jag råkat stämpla lite svart längst upp på kortet men det räddade jag med själva stämpeln "hemma är där hjärtat är"
Ofta kan man rädda ett misstag genom att sätta dit dekorationer, eller någon text istället för att kasta det direkt.

Som jag säger i videon, -"Jag vill slå ett slag för LOPPIS!" Varje sommar åker jag runt till olika loppisar i närheten och de mest roliga är när det är loppis-dag i en hel by. Då finns det cirka 40 loppisar att besöka samma dag och på loppis kan man fynda!
Om man tänker ett steg längre och söker efter tex ljus-manschetter som jag använt här så kan man hitta så mycket som man kan återbruka och använda i sitt pyssel.
Löven längst ned är ifrån en ljus-manchett och det guldiga bladen. Blommorna och dem större dekorationsstenarna var något jag hade hemma sedan tidigare. Dem små dekorationerna är små nageldekorationer som jag hittat på dollarstore.

Jag vill också slå ett slag för limmet jag använder i videon, ifrån Lawn Fawn, det är superbra när man ska limma fast något smått som här och det torkar genomskinligt. Jag använder alltid detta när det är småpill som ska göras.
Sista pricken över i:et fick bli stickles på blommorna.
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar