fredag 19 juli 2019

HUMLOR OCH FJÄRILAR

Ni har väl inte missat alla nya stämplar från Aall & create som Sari har tagit hem. Till det här inlägget har jag lekt lite med #81 Exterminati sunt clear border stamp - Bårdstämpel. När jag såg den här stämpeln föddes genast ett villhöver och ganska snart låg den i brevlådan. På det här första kortet har jag färglagt motivet med distress markers. Då det är en bårdstämpel som är ganska stor så är kortet 10 x 21 cm. Allra bäst tycker jag om den stora fjärilen, och humlan och, ja allihop.

 


Till mitt andra kort tog jag fram distress oxides och några schabloner. Efter att jag stämplat motivet så penslade jag på vatten på insekterna och torkade av med hushållspapper för att få dem ljusare än bakgrunden. Det här kortet är i A5.


Mitt nästa kort är superenkelt då jag tycker att stämpeln är så otroligt läcker. Här har jag låtit bli att blanda in några färger men för att få lite struktur så stämplade jag en extra fjäril, klippte ut den och fäste ovanpå lite trassel. Bokstavsstickers och lite bling och sedan var jag nöjd.


Gjorde en tag med samma upplägg som kortet ovan men den här gången började jag med att leka fram en bakgrund. Testa gärna brusho pigmentpulver. Snabbt, enkelt och effektfullt!



Till mitt sista projekt gjorde jag ett bokmärke. Även nu använde jag distress oxides. Men den här gången stämplade jag med dem och för att softa ner det lite så sprayade jag vatten över motivet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar