fredag 31 januari 2020

FUNKY MONKEY - PINK INK DESIGN

Hallå!

Med risk för att bli tjatig, men här kommer ett till kort med stämplar från Pink ink design. Är man kär så är man!
Den här gången har jag använt både zig clean colour och tombows. Har även använt en vit gel roll penna. Blommorna och bladen kommer från samma stämpelset och jag har valt att klippa ut dem och fästa med 3-d kuddar.
Kortet är inte i min vanliga färgskala men jag valde att inspireras av exemplet på förpackningens baksida, och jag måste säga att jag kommer med största säkerhet att använda den här färgskalan på flera kort.
När jag har nya stämplar brukar jag ofta låta mig inspireras av hur andra färglagt motivet. Finns det inga exempel på förpackningen så googlar jag. Detta gör jag för att lära känna motivet bättre och då har jag lättare att se hur jag ska skugga och få till djup i bilden. Andra gånger googlar jag på foton av liknande motiv, så om jag hade velat måla en naturtrogen apa hade jag googlat på schimpans i det här fallet.



Kortet har inte fått någon text ännu och jag tänkte lämna fritt tills jag vet vem som ska få det. Kortet är 20 x20 cm.

Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar