måndag 21 september 2020

ETT RAMKORT MED AALL & CREATE - MAKE A DIFFERENCE

Här är ett ramkort som jag har gjort med stämplar och schabloner från AALL & Create. 



Jag började med att stansa ut en kvadratisk ram, med en stor stansmall från Studio Light. Därefter drog jag på texturpasta (snowflake paste från Finnabair) genom en schablon med trianglar från AALL and Create, #Lotza trianglz (Autour de Mwa). Efter att det hade torkat, sprayade jag ramen lite lätt med Speckled egg och Crackling campfire distress oxide spray. De senaste färgerna från distresslinjen. 



Jag sprayade bakstycket med Crackling Campfire och lättade upp det hela genom att lägga på ett nät. 



Jag stämplade upp vallmoblomman från stämpelset #200 Hope (Tracy Evans) AALL & Create fyra gånger. Jag sprayde blommorna med gula distressfärger och klippte sedan ut dem och limmade dem på varandra. 
Även texten Make a difference, finns i samma stämpelset :). 



Jag limmade fast ramen på vit wellpapp för att ge den en kontrasterande bakgrund. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar