söndag 13 september 2020

FLAMINGO - COLORADO CRAFT COMPANY

Hej!

Idag har jag gjort ett nästan lite somrigt kort trots höstens antågande med det här underbara stämpelsetet, Tickled pink flamingo från Colorado Craft Company


Motivet är stämplat med Distress ink, black soot och färglagt med copics samt polychromos. Fördelen med att färglägga med färgade blyerts pennor efter att man har målat med alkoholbaserade pennor är att man lätt kan förstärka små detaljer. Här har jag använt en vit och en korallfärgad penna för att få flamingon att se lite mer "fjäderaktig" ut.


Blommorna följer med i stämpelsetet och jag har klippt ut dem för hand. Jag älskar min lilla sax från Nellie Snellen. Den är perfekt när man vill klippa smått och pillrigt, vass och nätt så att man kommer åt lätt.


Blommorna sitter på olika lager av 3-d kuddar.

Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar