fredag 22 oktober 2021

BAKGRUNDER MED ICING PASTE FRÅN FINNABAIR PRIMA MARKETING INK

Hej!

Idag ska jag visa er några bakgrunder och två färdiga projekt som jag gjort med Icing paste från Finnabair. Jag är ju lite svag för grönt och alla mina bakgrunder idag har jag gjort med färgen Lucky emerald som är lite smaragdliknande och härligt metallicskimmrande
Varuförteckningen finns längst ned i inlägget :). 


Här är några av alla bakgrunder som jag gjorde, kan säga att det är lätt att ryckas med och jag som trodde att smeta med färg inte var min grej. 


Till mitt första försök valde jag ett svart papper då jag ville se hur färgen blev på mörka underlag. Stencilen kommer från AALL & CREATE och heter Lotza starz.


Bakgrunden blev perfekt till några ATC-kort som jag skulle göra till ett byte som jag har med några kompisar. Temat den här gången var former. Texten You're a star kommer från Gummiapan och passar verkligen mina kompisar då de är stjärnor på många olika sätt.


Hittade en bit spillpapper i mina gömmor i en metallicgrön som jag tyckte passade bra. 


När jag nu var ute ur min comfort zone kände jag att varför inte gå all in? 


Sprayande ett papper med Distress mica stain i färgerna Frosted Juniper och Tree Lot från Tim Holtz.


Även den här stencilen kommer från AALL & CREATE och heter Totally dotty.


Gjorde lite rosor i resin och formen är helt underbar, Fragrant Roses från Prima.


Fördelen med att gjuta dem i resin är att de är klara och torra på 10 min och att det är väldigt lätt att få fina avgjutningar. Då min bakgrund är så skimrande ville jag hålla rosorna lite mer matta så efter att jag grundmålat dem med vit akrylfärg borstade jag på lite Distress oxide. Vet inte om man hade kunnat hoppa över att grundmåla dem men det gick av bara farten.


Limmade fast rosorna med 3-D matte gel från Finnabair. Mitt färdiga kort är i mitt favoritformat 20x20 cm och kortet väger 75 g så om man vill skicka det med posten behövs det två frimärken.


Till den bakrunden som jag tror att jag blev mest nöjd med började jag med att borsta in Distress oxide med en stencil som man lätt kan flytta på och bygga ut. Stencilen heter Shifter Stars layering stencil och kommer från Tim Holtz.


Den är väldigt lätt att matcha in för att få den andra omgången på rätt ställe då den har tydliga markeringar i sig även om inte kameran får med dem så bra.


Jag gillar verkligen kombinationen av det matta i Distress oxiden tillsammans med strukturen och skimret hos Icing pasten.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar