torsdag 21 oktober 2021

DYLUSIONS UNDERBARA JULSTÄMPLAR - ART JOURNALING/MIXED MEDIA

 Hej!

Sent om sider kommer detta inlägg om mina artjournaling sidor med Dylusions nya julstämplar! (Livet, barnen och hälsan kom emellan.)

Jag började projektet med en sida planerad och det växte till fyra sidor packade med stämplade bilder, färg, embossing, stenciler, textur pasta och utskurna möster. Jag kan inte förklara varje steg här utan nöjer mig med en övergripande förklaring, bilder och en lista på produkter. Men tveka inte attt fråga om något är oklart.



Jag började med att använda en quilting stencil från Dylusions och använde tre röda Dylusions akrylfärger för att skapa ett möster av hexagoner. Sedan använde jag en kniv för att skära ut en mönster och heatembossade (i silver) de kvarvarande hexagonerna med snöflinge -stämpeln i form av en hexagon. 




Baksidan av den utskurna sidan dekorerades med två stämplar. En av dem samma snöflinga som innan och den andra var en hexagon med ett tomte (vätte) ansikte i. De var stämplade, utklippta och klistrade på baksidan i samma mönster av hexagoner.

På nästa sida stämplade jag en av vättarna direkt på sidan och skar ut innan jag klistrade en utklippt och färglagd vätte på sidan bakom.



Jag stämplade massor med julgranshängen och mistel/blad och lät dem hänga från toppen av sidan. Färglagda med Dylusions akrylfärger och skimmerfärger.
Detta gjorde jag även på sidan bakom sidan med utskuren vätte.





De underbara damerna med julgranshattar skapade jag med julgranar (från ett äldre Dylusions stämpelset) som kroppar och målade med samma färger som innan.
Alla stämplade bilder är målade med Dylusions akrylfärg eller skimmerfärg.
På baksidan av den utskurna sidan använde jag en stencil och texturpasta samt stämplade och målade bilder.



På den sista sidan använde jag en Dylusions quilting-stencil igen för att skapa bakgrunden och fyllde sidan med julgranshängen, vättar och en av mina "jul-damer".




Som sagt, tveka inte att fråga om något är oklart och tveka inte heller att köpa dessa underbara och unika stämplar från Sari´s Stamping Studio.
En fullständig steg-för-steg video finns också på min youtube-kanal som du finner här:




Produktlista:
Dylusions julstämplar ("Old Elf", "Tree Topper" och "Hats off to Christmas")






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar