måndag 29 november 2021

KORT MED GRAN OCH SCHABLONBAKGRUND FRÅN AALL & CREATE

 Här är ett kort med en gran som är komponerad med delar från tre olika stämpelset :). 



Jag började med att skapa ett bakgrundspapper med grå distress oxide (hickory smoke) genom en kryss-schablon från AALL & Create (#142 Lotza Crossez). Jag jobbade in färgen med infärgningsborste (blending brush). 

Sedan stämplade jag upp granen från stämpelset #609 Oh Christmas tree. Jag färglade den med Clean color real brush-färger från Zig och duttade på lite glitterlim från Stickles

För att granen skulle få något att stå på, stämplade jag upp snögubbens hatt, från stämpelset #580 Let it snow

Därefter stämplade jag en finfin stjärna att sätta på toppen av granen, från stämpelset #413 Merry and bright. Texten Merry Christmas finns i samma stämpelset. 

Jag nitade även fast lite svart metalltråd under granen för att skapa illusionen av lite "mark" eller något att stå på

Jag stämplade med något stökigt i två av hörnen, från stämpelset #371 Deep focus


Sedan limmade jag fast kortet på en bit svart papper för att ge den lite inramning. Det finns ett stadigt svart, matt papper från Crafter's Companion, som jag tycker mycket om. Det är ett 300-gramspapper som ger det hela lite extra stadga :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar