tisdag 23 november 2021

ROSA MIXED MEDIA LIGHT-PANEL MED PRODUKTER FRÅN AALL & CREATE


Här är en rosa panel som jag har gjort med stämplar och schabloner från AALL & Create


Det började med att jag ville testa Tim Holtz gummiroller (brayer) och distress oxide ink. Jag rullade gummirollern på stämpeldynan och förde över färgen till papperet (Canson montval (från egen gömma)). 
Jag använde broken china, worn lipstick och vintage photo. Jag gjorde rent gummirollern med en våtservett mellan varje färgbyte. 



Sedan jobbade jag in lite mer rosa färg (worn lipstick) med en infärgningsborste från Taylored Expressions genom en schablon med plustecken (#140 Lotza pluses) från AALL & Create
Jag har ju fler infärgningsborstar (med svart skaft) sedan tidigare, men nu har jag bestämt mig för att ha dessa färgade borstar till enbart distress oxide-dynorna, för att inte föra över hybrid-komponenten till någon annan stämpeldyna. 


Sen var det dags att stämpla med fler plustecken (#555 Lined plus). Jag färgade in stämpeln på olika ställen med vintage photo distress ink och stämplade på tre ställen för att rama in mönstret. Jag utgick från en imaginär triangelform



Och för att skapa ännu mer djup och samtidigt trycka bakgrundsmönstret längre bak, stämplade jag några stökstämplar ur stämpelset #372 Textural elements med svart stämpeldyna (onyx black versafine). 


Jag splattade också ut lite vit poscapenna och strödde ut lite grovkornigt embossingpulver (chunky embossing powder) från Stampendous som jag värmde underifrån med en embossingfön (heat it craft tool) för att det skulle få fäste på papperet. 


Jag drog på lite snöre och metalltråd runt om pappperet och testade att ha en blomma från stämpelset #531 Textured florals i huvudfokus. Jag limmade till slut fast den med 3D-kuddar (fästkuddar) för att ge den lite volym. 


Avslutningsvis stämplade jag upp några plustecken från stämpelset #489 Wisecracks och klippte ut dem för att skapa ännu en imaginär triangel som skulle dra ögonen mot blomman. Jag stämplade även upp ett uttryck om att inspirationen finns runt omkring oss (Inspiration is all around us), från stämpelset #533 Bring on the sentiments

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar