fredag 12 november 2021

TWIST & POP CARD MED STAMPING BELLA

 Hej!

Nu är julkortsverkstaden igång på riktigt och det är så kul att skapa kort med annorlunda vikningar.  Idag har jag gjort ett kort med Nellie Snellens stansmallar Twist & pop card. Den här modellen av kort har ju funnits ett tag men i alla fall jag är väldigt lat och blev så glad när det finns stansmallar som gör att jag slipper mäta och räkna för att allt ska bli rätt.

Stämpeln som jag använt heter Curvy girl with holiday gifts och kommer från Stamping Bella. Och när jag nu nämnde att jag är lite bekväm i mitt skapande så var jag riktigt lat när det gällde färgläggningen och för att slippa färglägga hennes kjol stämplade jag den på en bit mönsterpapper och klippte helt enkelt ut den och klistrade fast den. Jag gillar verkligen den här tekniken då den både går snabbt och att den binder ihop mina kort då jag använder samma mönsterpapper på resten av kortet.

Här har jag stämplat kjolen och börjat klippa ut den. Pappret kommer från Paper favourites block Vintage christmas.

Snabbt och effektfullt!

Det här är min dekorerade insida och texten är en stamsmall från Gummiapan. Då jag inte tyckte att jag hade några matchande stämplar eller dekorationer blev det till att vara kreativ. Paketen är de som tjejen håller i händerna och järneken är den som hon har i håret. 

Jag stämplar på spillbitar och då motiven ska klippas ut behöver jag inte vara noga att hålla mig innanför linjerna när jag färglägger.

Så här ser insidan ut när mottagaren öppnar kortet.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Stämpel: Curvy girl with holiday gifts från Stamping Bella

Stansmallar: Twist & Pop card från Nellie Snellen

Stansmallar: God jul & gott nytt år från Gummiapan

Papper: Vintage christmas från Paper Favourites

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar