tisdag 30 november 2021

VINTRIGT KORT MED PINGVINER FRÅN AALL & CREATE

Här är ett natt-vintrigt kort med pingviner från Tracy Evans AALL & Create.  


Pingvinerna kommer från två olika stämpelset: 
#603 Frosty
#604 Penguin


Jag började med att jobba in tre olika blå nyanser och lite svart av distress oxide ink med infärgningsborstar från Taylored Expressions

Jag blir glad av att se de härliga borstarna med olika färg på skaften. 


Jag tror att papperet var slätt. Det bör det ha varit, med tanke på resultatet :). Man kan använda sig av vitt, slätt cardstock eller vitt fotoabumpapper, som tyvärr är slut just nu (november/december 2021).

Efter att bakgrunden var klar, drog jag igenom en slags pärlpasta genom en schablon med stjärnor från AALL & Create (#126 Lotza Starz).

 

Efter det, var det dags att strössla ut Chunky white embossing enamel-pulver från Stampendous i omgångar och föna papperet underifrån (med en embossingfön), för att få kornen att fästa på papperet. 


Avslutningsvis smetade jag ut Structure paste från Nellie Snellen, med en spatel. Jag lät det självtorka, för att det skulle bli så hårt som möjligt. 
Uttrycket "let your dreams be your wings" hittade jag i stämpelset #348 insect wings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar