tisdag 15 mars 2022

Isiga färger med AALL & CREATE - Tracy Evans underbara pingviner!

Hej kreativa vänner!

Denna gång jobbar jag i min stora Dylusions art journal och använder Tracy Evans underbara stämplar, Penguin #604 från Aall & Create, som "huvudpersoner".


Jag använde Rangers texture paste och en palettkniv för att skapa is och snö runt om mina pingviner. Jag bara skrapade pastan direkt på min art journalingsida. Sedan använde jag stencilen Lotza Dotz #39 för att skapa lite mer intresse i mitt första lager genom att trycka texturpastan genom stencilen i båda de övre hörnen. Jag ritade också upp ett enkelt, tvådelat, isflak.


Jag stämplade, och embossade, alla ord i setet med pingviner och sedan stämplade jag upp och embossade blommorna från Blooming Field #229.
Jag sprayade bakgrunden med Distress Oxide Sprays och Distress Spray Stain i färgerna: Mermaid Lagoon, Prize Ribbon, Tumbled Glass och Speckled egg. Jag sprayade den mörkaste sist och i mitten för att ge en bild av vatten som är djupast i mitten. Jag använde samma färger fast i Distress original inks för att färglägga blommorna och ge pingvinerna lite textur.
Jag fortsatte genom att använda Scripted Thoughts #595 och slumpmässigt stämpla texten över blommorna och isflaket för att ge dem mer textur.


Jag limmade fast isflaket, blommorna och till sist pingvinerna som fick foam tape på baksidan.
Sedan tog jag fram Distress Icicle Crackle paste (en säsongsprodukt som kom före jul för att ge en krackelerad isig effekt). Om den är svår att få tag på tror jag bestämt att Stamperias Transparent Crackle Paste fungerar lika bra. Jag lade ett tjockt lager av icicle pastan över alla blommor och före den torkat tog jag fram Stamperias Arctic Flakes och gav varje blomma en nypa av dessa underbara, isiga flakes.
Sist men inte minst limmade jag fast alla ord från setet med pingviner.
Hoppas att ni känner er inspirerade att göra något liknande och önskar er en fantastisk dag!


Produktförteckning:

Vill ni se hela steg-för-steg videon hittar ni den här:





Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar