lördag 26 mars 2022

LIVE LIFE IN FULL BLOOM MIXED MEDIA-TAVLA MED VAROR FRÅN AALL & CREATE

Här är en färgstark liten panel med mixed media light-bakgrund. Bakgrundspapperet är en rest från ett annat projekt. 



Jag började med att jobba in blå och grön akrylfärg (blå och grön) från Dina Wakley på en ganska stor, tjock geléplatta.  Jag lade sedan på en schablon, #136 Bug Hotel från Autour De Mwa och rullade in rosa och gul akrylfärg med en gummiroller (brayer från Ranger ink). När man ser hela bilden är det lätt att bli lite avskräckt... 






Jag trimmade sedan ned papperet för att få ut det göttigaste av det :). Jag gillar att det finns lite vit yta kvar, som kan balansera upp det hela. 

Jag stämplade glödlamps-blom-motivet på bakgrundspapperet och stämplade det även på ett eget papper med svart versafinebläck och hällde sedan på genomskinligt embossingpulver, som jag smälte med en embossingfön från Ranger ink. Jag klippte ut motivet med en skön Cutter bee-sax från EK Tools och limmade fast det på bakgrundspapperet. 



Du hittar motivet, tillsammans med fler motiv i stämpelset #621 Filaments and feathers från Bipasha BK



Här kanske du kan se glansen från det smälta embossingpulvret lite bättre. Det är inte lätt att visa upp det korrekt via ett foto, tyvärr. 
Jag stämplade motivet på bakgrundspapperet också, för att jag ville ta vara på texturen som fanns runt om huvudmotivet. 



AALL & Create har många roliga washitejper och den rullen här är inget undantag. Det fanns lite siffror jag kunde ta vara på. Som du ser är det text som kommer härnäst. Det är en rulle med blandat mönster :). #17 Mix and match



Jag färgade blommorna lite lätt med rosa och gröna färger med Clean Color real brush-pennorna från ZIG
Jag stämplade uttrycket Live life in full bloom (som finns i stämpelset #326 Garden tools av Tracy Evans) med svart versafinedyna och hällde på genomskinligt embossingpulver och mattade sedan de vita pappersbitarna med lite svart papper, för att få en ram till citatet. 
Jag mattade även bakgrundspapperet med svart papper (matt black cardstock) för att rama in det innan jag tejpade fast det på ett, lite stadigare "mount board" från Crafter's Companion





Och sen kan jag helt enkelt inte låta bli de där söta genomskinliga halvkupolerna (cabochon/art pebble). De gör sig på sådana här paneler. De erbjuder något att titta på, utan att ta över :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar