lördag 5 mars 2022

KORT MED PARISTEMA FRÅN AALL & CREATE

Hej på er. 
Jag har fått den stora äran att vara gästdesigner hos AALL & Create igen, under våren 2022. Jag ser väldigt mycket fram emot det och hoppas att ni kan få inspiration från mina alster :). 

Här är ett soligt och glatt kort med paristema. Bilderna nedan visar vad jag har gjort :). 



Jag började med att rulla på distress oxide-färg med en gummiroller (distress brayer) och avslutade sedan med att jobba in mer färg med infärgningsborstarna från Taylored Expressions (10-pack, 5-pack). Tanken var att skapa en solnedgångs-känsla med varma färger. 

Jag använde mig av dessa färger:
Frayed burlap
Tattered rose
Fossilized umber
Wild Honey
Abandoned coral




Därefter jobbade jag in samma färger genom två olika schabloner - för att skapa en ton-i-tonkänsla. #126 Lotza Starz och #105 Lotza Trianglz. Frayed burlap- och Wild honey-dynorna kom väl till användning tillsammans med infärgningsborstarna. 
Jag sprayade lite vatten i ena handen och lät det droppa ned på papperet (Distress sprayer). Jag lade på en servett för att låta det suga upp överskottsvattnet från papperet. På det här sättet skapade jag en blekningseffekt. 


Sedan stämplade jag små stjärnor, Paris och eiffeltornet från stämpelset #176 Cinema. För att inte Eiffeltornet skulle ha en vit bakgrund, färgade jag in samma färger på ett papper och klippte sedan ut Eiffeltornet. Jag tycker mycket om detaljsaxen Cutter bee från Ek Tools


För att få lite mer textur på nederdelen av kortet, stämplade jag den stora snirkeln med Frayed burlap. Jag hittade även några kryss-rutor som jag kunde skapa lite hörn med. Det finns en annan textstämpel också, som jag stämplade dit. Texten lyder: Always look on the bright side of life
Du hittar motiven i stämpelset #212 Bright side
Accentstämplingen gjordes med svart versafine-dyna. Och äntligen fick jag användning för den där härliga tjejen i stämpelset #479 Confident. Jag har längtat efter att få göra ett alster med "Actually I can"-texten, men det får bli en annan gång :). 


Här kan du se kortet i närbild... 
Jag skar till en bit svart papper (matt black cardstock), för att ge kortet en ram - som framhäver den från det vita bakstycket. Jag använde mig av vit mount board för att ge det mera stadga. 


Jag limmade fast lite washitejp, med texten Creativity is life (#31) och snurrade till lite svart sytråd för att skapa en känsla av "underlag" för tjejen att sitta på.
Jag har också dekorerat med frostade självhäftande halv"pärlor". 


Jag har fäst tjejen med två lager dubbelhäftande skumgummitejp och lim. 



Om du vill se mer inspiration från alla oss som älskar AALL & Create, så kan du gå till deras facebooksida: 
AALL & Create fanatics

#aallandcreate


2 kommentarer: