lördag 12 mars 2022

TJEJ MED VINGAR FRÅN AALL & CREATE

Då är det dags för det andra bidraget åt AALL & Create. Det blir ett kort idag med :). 



Jag började med att dutta ut lite distress oxide-färg i två olika nyanser på en glasskärmatta från Tim Holtz Tonic Studios och sedan sprayade jag på lite vatten med Distress sprayer från Tim Holtz, för att det lättare skulle gå att plocka upp det med det vita papperet. Därefter letade jag fram några texturstämplar för att skapa ett kollage som kunde agera bakgrund till den söta tjejen med vingar, som du ser i nästa bild. 


Jag hittade stämplarna i flera olika stämpelset:
hjärtan - #155 Love Birds - Olga Heldwein
be inspired-text - #457 Background voices - Bipasha BK
rutnät - #404 Visual ingredients - Janet Klein
circlar - #10 (Background grunge) Autour de Mwa



Här är den söta tjejen med en hjärtklubba eller liknande. Jag har färglagt henne med akvarellpennor - Clean color real brush från Zig och dekorerat motivet på olika ställen med DIAMOND Stickles glitterlim
Jag stämplade även upp ett par vingar.

Här är namnen på stämpelseten:
#481 Lil Love - Janet Klein
#348 Insect wings - Janet Klein

Jag skar till en bit svart papper (Matt black cardstock från Crafter's Companion), så att det skulle bli en bra kontrast mot bakstycket - som är en bit Mount board från Crafter's Companion


Här ser du alla stämpelset jag har använt och här är alla produkter från AALL & Create. Du hittar dem hos Sari's stamping studio


2 kommentarer:

  1. Ett fantastiskt fint kort o helt i min smak dessutom 👌😍

    SvaraRadera