fredag 18 mars 2022

KROKUSAR - CRAFT EMOTIONS

 Hej!

Idag har jag gjort 3 kort med samma stämplar från Craft Emotions, stämplarna heter Croucuses slimeline clear stamp set. Korten är helt olika men ändå väldigt lika varandra. Stämplarna i setet är uppdelade i tre olika krokusar så på slimline kortet är alla stämplarna ihopmaskade. I stämpelförpackningen finns en tydlig instruktion som är lätt att följa.

Tanken med mitt första kort var att det skulle bli helt i svart/vitt så jag började med att bara färglägga med olika gråa nyanser men såklart kunde jag inte hålla mig från att lägga på lite färg när jag trodde att jag egentligen var klar.


Alla korten är färglagda med Clean color real brush från Zig.


Till det här kortet valde jag att stansa ut olika mattor med Nellie Snellens stansar Slimline Squares multi frame die.


Mitt andra kort är i mitt favorit format 20x 20 cm och här har jag valt att färglägga motivet med hela färgskalan hos krokusar. Grattis stansmallen kommer från Gummiapan och är utstansad i silver papper från Dove Craft.


Blir så glad av de klara färgerna på  krokusarna.


Mitt sista kort idag är 122,5 x 17,5 cm och även det har fått färgglada krokusar. Till det här kortet kunde jag inte låta bli att stansa ut en liten gullig nyckelpiga från Gummiapan. Både kramstämpeln och kollegieblad bården kommer också från Gummiapan.

Kramar Sofie




VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Croucuses slimeline clear stamp set från Craft Emotions
Pennor: Clean color real brush från Zig.
Stansmallar: Slimline Squares multi frame die från Nellie Snellen
Stansmall: Grattis från Gummiapan
Stansmall: Nyckelpiga från Gummiapan
Stansmall:  Kollegieblad bård från Gummiapan
Stämpel: Kram från Gummiapan
Papper: Silver premium mirror card från Dove Craft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar