torsdag 31 oktober 2019

ETT JULKORT MED TOKROLIG REN FRÅN TIM HOLTZ / STAMPER'S ANONYMOUS

Här är ett julkort som går i turkosblått och rosa-lila, tillsammans med en störtskön renstämpel från Tim Holtz / Stamper's Anonymous. Stämpelsetet heter Merry Misfits, och det finns två lika sköna figurer + textstämplar i kitet :). 



Jag har gjort mönsterpapperet själv, med hjälp av en geléplattaakrylfärger och stämplar. Jag har lyft av lite färg med en skumgummistämpel från Dutch Doobadoo (stripes textile) och därefter stämplat dit snöflingor från Timpans stämpelset. Jag stämplade med vit akrylfärg från Dina Wakley och såg genast till att tvätta ren stämpeln, innan färgen satte sig i stämpeln.

Jag har färglagt renen med akvarellfärger (från Prima) och pimpat kortet med lite ostduk, genomskinliga "pärlor" och glitterlim (diamond stickles).

Så här ser de andra figurerna ut, i stämpelsetet Merry Misfits. Det finns både snögubbe, jultomte, snöflingor och engelska jultexter i kitet. Ett riktigt bra och användbart stämpelset, måste jag medge :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar