söndag 20 oktober 2019

FRAME CARD WITH A GRUMPY DOG FROM AALL & CREATE

"As soon as I saw this grumpy dog I fell in love with him. And to give the grumpiness some contrast I played with some happy colours on my gel plate."
Jag må ha lite sjuk humor, men jag blev tokförtjust i den här trumpna hunden #252 (Coffee first - Olga Heldwein) från Aall & Create :). Han är en del av höstens nya kollektion och det var riktigt roligt att få göra ett alster med honom :).



I've die cut a frame with a die from Studio Light. I think it's a great way to make frame cards :). And I love playing with my gel plate and some wonderful acrylic paints from Dina Wakley. I also did a bit of stamping with a part of a stamp from Tracy Evans #234 Brush flower.

Jag har stansat ut en ram med hjälp av en stansmall från Studio Light. Jag tycker om möjligheten att göra enkla och effektfulla kort genom att dra på flera lager färg med akrylfärger och geléplatta.
Geléplattorna finns i en massa olika storlekar (allt från små 3*5-tums till 12*14,tums) och det gör att man alltid har något för alla tillfällen :).
Jag har även stämplat lite med sifferstämpeln från Aall & Create. #234 Brush flower (Tracy Evans). 



And while I was painting the frame I decided to paint the easel part as well, to make it cohesive and good looking from all sides :). 

Och när jag ändå höll på att måla på färg, tänkte jag att bakstycket och stafflifunktionen också kunde få samma färger :). 


I put the dog on a yellow background - which I made by cleaning up the gel plate :).

Jag placerade hunden på en gul bakgrund (ett papper som jag använt för att göra ren geléplattan från "gögg" (crusty bits) :)...). 



But first, to break the grumpy dog from the background, I stamped a pink mesh on the background.

Jag gav hunden lite mer bakgrund, med hjälp av den lilla nätstämpeln #262 Mesh (Tracy Evans).
Här kan du se vilka stämpelset jag har använt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar