lördag 2 december 2023

FÖDELSEDAGSKORT MED HEFFY DOODLE BAKGRUND

 

















Idag bloggar jag med ett snurrkort. Jag har fått min inspiration av Ashley Tucker på YouTube. Bakgrunden är från Heffy Doodle Carnival Star och Sari var snäll och beställde hem den åt mig. Jag stämplar med Mama Elephant Little Agenda Spaceship och Scripty Bday. 


Bakgrunden färgades med Distress oxide ink Broken china, Blueprint sketch samt Black soot.



Jag använde en vit Poscapenna på bakgrunden för att få lite stjärnstänk. Jag slår på pennan med en linjal och beroende på hur hårt jag slår desto mindre eller större stänk blir det. Därefter stansade jag ut basen för snurrdelen med två cirkelstansar. 

Dessa två limmade jag ihop och använde vit Poscapenna för att få lite stjärnstänk. 


Snurrdelen la jag i mitten av kortet och fäste Crafter´s companion foam i en cirkel i mitten av snurrdelen. Var noga med att inte fastna med foam i snurrdelen. 



























I mitten av kortet stansar jag ut en cirkel så att det täcker skumgummitejpen och lite till och använder samma Distress oxide ink som ovan (inte Black soot). Jag stämplar med VersaMagic cloud white och embossar texten med Ranger white embossing pulver. 




























Alla stjärnor som blev över när jag stansade ut bakgrunden färglade jag med Copic pennor, Wink of Stella clear glitterpenna och hade slutligen på Ranger Glossy accents för att få dem glansiga och fina. Stjärnorna limmades tillbaka där de blivit utstansade och slutligen limmades motiven från Mama elephant Little Agenda Spaceship på snurrdelen. 

Jag hoppas att ni blivit inspirerade att testa något liknande själva. Sök på Ashley Tucker på YouTube för att få mer inspiration. 

MATERIALLISTA








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar