onsdag 29 april 2020

BLOMMOR I KOPP MED AALL & CREATE

Här är ett, lite större kort, med blommor i en kaffekopp. Stämplar, schabloner och stansmallar kommer från Aall & Create


Jag har tagit vara på ett papper med diverse färger och textur, som jag använt för att göra rent en tjock geléplatta med.

Längst ned i inlägget hittar du mina filmer om mina bekantskaper med geléplattor och akrylfärger...
Jag har haft framgång med Dylusions-akrylfärgerna (Dyan Reaveley) och Distress paint-färgerna (Tim Holtz), för att "lyfta av" färg från plattan. De är tunnare än t ex "heavy body"-akrylfärgerna från Dina Wakley


Jag färgade in en schablon (#67 broken circles av Autour de Mwa) med mörkbrun distress oxide ink och sprayade även lite distress spray stain på - för att kunna "stämpla" med schablonen.

 

Därefter stämplade jag en kaffekopp med blommor på papperet (#271 cupful of wishes av Tracy Evans).
Jag stämplade koppen på ett annat papper, som jag använt för att göra rent en geléplatta. Jag maskade av koppens handtag innan jag stämplade dit de söta hjärtana (#155 Love birds av Olga Heldwein) med röd stämpelfärg (tulip red) från Versafine Clair.

 

Jag färglade blommorna med Dylusions paint pens (set ett, set två, set tre) och dekorerade några av blombladen med Crystal stickles.



Jag tog också vara på uttrycket "in art there are no mistakes - only opportunities for creativity" från stämpelset #272 Thankful petals av Tracy Evans.
Här ser du också resterna från en utstansad form (#12 code (numbers)). Sifforrna låg lösa på bordet och jag tänkte att de kunde passa bättre på det här alstret :).


Jag monterade papperet på en bit svart wellpapp.


Här är en av mina filmer med geléplatte-tryckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar