lördag 18 april 2020

WHALE HELLO THERE- PINK INK DESIGN

Hej!

Idag är jag tillbaka med mina favoritstämplar från Pink ink design. Eftersom ni vet att jag gillar att göra stora kort utmanade jag mig själv att göra några atc kort. Atc kort har formatet 2,5x3,5" Stämplarna finns i det här setet och heter Whale.

Bakgrunden är gjord med Distress oxide och så har jag använt en vit penna för att förstärka highlights med. Syns kanske inte så bra på bilderna men några bubblor fick även lite glitter.


Mitt nästa projekt blev ett kort utav ett av atc korten. Jag monterade det helt enkelt på en vit 10x15 cm kortbas.




Mitt sista kort är mer min comfort zone och det är 20x20 cm stort. Började med att stämpla valen och sedan täckte jag den med nuvo masking fluid. Masking fluiden skyddar motivet medans jag färgar in bakgrunden och när det är klart är det bara att gnugga bort masking fluiden och färglägga som vanligt. Här har jag använt olika vattenlösliga pennor. Du kan gärna använda pennorna från zig. Då jag inte vet vem som kommer att få det här kortet har jag inte limmat fast texten utan bara lagt den på. Just den här kram stansmallen kommer från rox stamps.




Kram Sofie









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar