måndag 13 april 2020

MIXED MEDIA TAG

Hej!

Jag har gjort något som jag sällan gör och aldrig har gjort hemma utan bara på träffar. Jag har kladdat med mixed media.






































Det började med att jag såg en tag med en magnolia på någonstans på nätet för några dagar sedan som jag bara tyckte var så läcker. Naturligtvis hittar jag inte den igen och inte har jag någon magnloia gren heller, så istället för att ge upp kom jag på att jag har den här underbara liljekonvaljen. Jag är inte någon frekvent användare av Silicon formar så jag kan inte säga att jag har gjort på det bästa sättet men det jag gjorde fungerade för mig. Jag började med att ta fram papperslera och tryckte in.



Det var absolut inget fel på resultatet som jag fick förutom att jag var alldeles för otålig för att vänta på att den skulle torka. Då kom jag på att jag faktiskt har beställt hem resin. Bara att blanda ihop och hälla i formen, sedan tar det 10 min att härda och så länge står till och med jag ut att vänta.



Den första är den i lera och den andra i resin. Men hallå! Varför har jag inte gjort det här i hela mitt liv! Kolla hur otroligt bra det blev, vilka detaljer. Kan bara säga att jag är helt såld. Och så lätt att göra.


Började med att smeta på lite strukturpasta genom en stencil. Just den här  har jag haft hur länge som helst och kommer inte ihåg vart jag har köpt men Sari har många olika att välja bland här




































Sedan valde jag lite dekorationer ur den där lådan som jag sällan öppnar och hittade några wood veners.





































Fortsatte sedan att måla allt svart med gesso.  Avslutade det hela med att torrborsta på lite blå och vit akrylfärg.



Det här var så kul att jag definitivt kommer ge mig på det flera gånger.

Kram Sofie


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar