onsdag 22 april 2020

MIXED MEDIA-TAVLA MED AALL & CREATES PASSION FLOWER

Här är ett lite annorlunda alster från mig. Jag utmanade mig att använda bara två produkter från Aall & Creates stora arsenal av både stämplar och schabloner.



Jag har lekt med både grafiska element och krackeleringspasta.



Men vi börjar väl i början...
Jag gjorde en tag - med restklet på en schablon , som jag hade använt till ett annat projekt. Schablonen heter #37 Cracked walls.
Därefter jobbade jag in varma, mjuka distress oxide-färger med infärgningsborstar (blending brushes) från Nellie Snellen för att få en honungsgrön bakgrund. Jag stämplade därefter med de fräcka passionblomstämplarna (#278 passion flower) från Aall & Create.  Jag har även stämplat texterna från samma set - med samma färger som finns i bakgrunden.


Därefter stämplade jag bårdstämpeln på ett fullstort papper (12x12 tum). 


Jag byggde vidare med bårdstämpeln och skapade en tresidig ram med dem.
Jag ville ta vara på tegelväggsmönstret från schablonen även på papperet. Jag drog på krackeleringspasta från Cosmic Shimer (Creative Expression) och lät det självtorka.


Därefter sprayade jag på med Pumice stone distress spray stain och lät även det självtorka. Det finns många härliga färger att välja bland.


Jag hade en bit svart sytråd som låg och skräpade på bordet och jag tänkte att det kanske inte vore så dumt att låta den vara med som en texturbrytare på alstret :).
Jag limmade fast det under tagen, men också under de där underbara genomskinliga "kupolerna". Jag limmade fast dem med ett genomskinligt lim - Clear crystal glaze från Nuvo Tonic Studios.

Citatet hittade jag i ett set med flera andra engelska uttryck, från Dutch Doobadoo. Jag klistrade fast det på en bit vitt papper och limmade fast det på små bitar kartong för att få det att lyfta från bakgrunden.


Här ser du några fler av de där härliga kupolerna... Det finns även Melange art pebbles från Finnabair / Prima Marketing inc.



Så här ser tavlan ut i sin helhet :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar