torsdag 16 april 2020

FÄRGGLAD TAG MED STÄMPLAR FRÅN TIM HOLTZ

Här är en färgglad tag med en katt på tykna citat (Snarky cat från Tim Holtz/Stampers anonymous). 



Jag började med att ta vara på resterna av versamarkdyna på en schablon från Aall & Create (#37 cracked walls) - som jag smetade av med en våtservett på en tag. Jag hällde på genomskinligt embossingpulver och lät pulvret smälta med en embossingfön.

Därefter blandade jag tre nyanser av distress oxide ink med Nellie Snellens blending brushes. Jag har en borste för varje nyans, så det går fort att blanda till färgerna. Det finns många käcka infärgningsverktyg. Du hittar några i länken till vänster.

Därefter jag har stämplat med några av stämplarna ur stämpelsetet The Professor 2, från Tim Holtz. Jag har stämplat med samma färger - så det har blivit en ton-i-ton-effekt. Jag tror att jag använde mig av Abandoned coral, Twisted citron och Mermaid Lagoon.





Jag stämplade upp några citat från stämpelsetet Snarky cats och lät de vara helt vita. Jag limmade fast dem - som en del av bakgrunden.

(Look, I'm not saying that you're old, but if you were milk, I'd sniff you first. / At times I'm grateful that thoughts don't actually appear in bubbles over our heads. / I know right from wrong. Wrong is the fun one. / If you ever need a slightly distracted, unsympathetic friend, I'm here for you.)


Jag fäste lite prickig washitejp och nitade fast ostduk innan jag limmade sedan fast katten, med hjälp av 3D-kuddar och lim.




För att få ett tydligt budskap, limmade jag fast två citat till (Hey train wreck, this isn't your station och I'm sorry - Did I roll out my eyes out aloud?) - med hjälp av 3D-kuddar, för att det skulle bidra till lite ökad textur. Jag färgade in citaten med Clean color real brush-pensel. Just de här akvarellbaserade färgpenslarna är användbara till mycket :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar