fredag 7 juni 2019

ICE CREAM YOU SCREAM - GLASS I STORA LASS - 3 ALSTER

Alltså, jag tror att jag är kär! 
Kolla så många underbara stämplar som finns i butiken från Picket fence studios.


 

 

 

 

 

Än så länge har jag bara hunnit med att leka med glasstämplarna från setet Ice Cream you scream, men vilka stämplar!
Först så gjorde jag ett snabbt enkelt kort för att se hur de stämplade. Stämplade med en vattenfast dyna (t ex Versafine) och färglade med vanliga akvarellfärger (det finns många fina färgkit från Prima Marketing). Stansade ut grattis med en stansmall från Gummiapan och det tillsammans med ett band fick utgöra hela kortet.
Kortet är 10x20 cm.


Jag började med att maska ihop stämplarna till den här långa glassen och för att få en känsla av hur den skulle bli så placerade jag stämplarna i min stamping Buddy.



Sedan var det bara att sätta igång

 

Stämpla, maska, stämpla och maska




När man färglägger med akvarellfärger är det viktigt att man jobbar med ett område i taget och att torka varje område innan man börjar med intilliggande områden, detta för att färgen inte ska sprida ut sig. Du kan påskynda torkningsprocessen med en embossingfön (heat it craft tool från Tim Holtz).

 

När jag var nöjd klippte jag ut glassen och fäste den med 3D-kuddar.

Projekt nr två blev en LO och det hör inte till vanligheterna för mig men jag bara kände att jag var tvungen att ge mig på en med det här kortet på min dotter från förra sommaren. Skrev ut bilden i svartvitt för att kunna leka med färger på glassarna. Den här gången valde jag att använda mina copics (alkoholbaserade färgläggningspennor).


Den långa glassen fick vara med här också då den blev en ögonblicklig favorit.


Inget projekt är klart utan lite glossy accents och stickles.

Projekt tre blev ett skakkort i 20x20 cm, vilket är det format jag skapar mest i. Tycker om stora kort  och att man får plats med mycket utan att det blir plottrigt.



Den här gången maskade jag inte ihop stämplarna utan gjorde dem var för sig och klippte ut.

 

Testade att lägga dem lite olika och som syns så blev inte slutresultatet som det såg ut när jag planerade.

1 kommentar:

  1. Så härliga dessa stämplar är! Speciellt djuren & tjejerna tycker jag om. Så söta glassar du gjort, sommarfeeling!

    SvaraRadera