fredag 14 juni 2019

MIXED MEDIA-CANVAS MED SYTEMA

Nu är det min fredag igen och denna gång blev det en Mixed Media-canvas med "sytema". Detta skulle bli en present till min älskade mamma som har fyllt år och eftersom hon älskar att sy så vad passar då bättre än just det?




























Jag började med att ta fram alla papper, medium och dekorationer. Det tog emot när jag rev isär pappret men ville endast ha bitar på tavlan. Valde ut papper som jag tänkte skulle passa och jag hade speciellt ett papper som legat undanlagt länge som jag valt ut. Ett fint papper med härliga damer som står i fina klänningar.








Jag limmade fast pappret på en canvas och sen började det roliga. Jag har gjort en film där man ser alla steg.
Jag knöt ett snöre runt tavlan och målade skräp.. Ja du läste rätt, skräp. Jag samlar på en del skräp som jag känns tycker passa till Mixed Media. Denna gång blev det en bit ifrån en muffinsförpackning som jag målade med vit gesso, från t ex Dina Wakley. Man behöver inte alltid köpa dyrt för att kunna skapa, det finns mycket man redan har hemma som man kan använda sig av.
Jag hade också sparat förpackningen till ena av vaxerna som jag smälte lite i kanten, målade och limmade fast.
Jag limmade sedan fast pappret med damerna ovanpå det andra och fortsatte ed stenciler och structure paste. Då skapar man lite struktur i bakgrunden. När man sedan sprayar med ink spray så framträder den här strukturen så fint.























Jag använde mig av ett halsband jag köpt på loppis, knipsade av kedjan så jag kunde använda själva hänget som i detta fall var en fjäril. Min mamma hade också rensat bland hennes saker och gett mig en liten låda med blandade smycken som jag kände skulle passa denna tavla eftersom den skulle bli hennes.


























Jag virade ihop ostduk och sprayade den. Sedan dekorerade jag med rosor och målade olika chipboard med akrylfärger från Dina Wakley/Ranger. Och resinfigurerna jag gjorde i min förra video målade jag med dem härliga vaxerna ifrån finnabair. Jag använde mig av Peacock blueMint sparkle samt Rose gold. Dessa vaxer doftar magiskt och är så fina!
















































Tidigare, samma dag, gjorde jag några blommor med setet Flower foam, jag hade några passande stansmallar hemma. En av dessa blommor limmade jag fast på tavlan.
Jag sprayade den först med passande spray så den fick lite mörkare färg på kanterna och som pricken över i:et använde jag mig av stickles för att få lite glans på både den och rosorna.































































Här nedan ser du min Youtubefilm för att se alla steg och hur jag gått tillväga. Du får mer än gärna
prenumerera på min nystartade kanal där jag ska lägga upp designteamsinlägg, scrap hauls samt annat pysselrelaterat.




Hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar