fredag 21 juni 2019

LOVE DEEPER THAN THE OCEAN - HANDGJORT KORT MED HAVSTEMA


Till dagens kort har jag lekt med distress oxides från Tim Holtz och de nya borstarna (blender brushes) från Picket fence studios. De är så smidiga att applicera färg med och det blir så sköna övergångar mellan färgerna. I jämförelse med Tim Holtz olika infärgningsverktyg, blir det mjukare och ljusare infärgningar och övergångar. 




Jag använde cracked pistachio, peacock feathers, broken china, stormy sky, faded jeans och dusty concord. Först lade jag på ett tunt lager med färg då jag inte visste hur starka färger jag ville ha, men jag fick lägga på ytterligare ett lager så att jag blev helt nöjd. Jag sprayade på vatten med Distress Sprayer från Tim Holtz och avslutade med att dra med vatten och pensel från toppen på kortet så att det ska se ut som att ljuset letar sig ner.




Sedan var det bara att börja stämpla. Jag valde att stämpla det jag ville ha i bakgrunden (t ex korall, fiskar m m) med distress oxides och förgrunden med en vattenfast marinblå dyna. Versafine clair-dynorna är vattenfasta pigmentdynor. De är helt underbara att stämpla med.

Stämplarna finns i ett helt underbart set från Marianne design, silhouette ocean. Här finner du fler varor med havstema.

Jag tyckte att det fattades något så lade till en text från Studio light (ocean view 369) och passade då även på att stämpla upp en snäcka (ocean view 369) att ha som dekoration. Snäckan fick sig ett lager med glossy accents. Jag avslutade med att lägga på en ram med stickles.


Kortet är 15x18 cm.

Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar