tisdag 13 augusti 2019

ART JOURNAL-SIDA MED KATT OCH FISKAR

Här är ett art journal-uppslag med en katt från KatzelKrafts stämpelset med många kattstämplar (Russian cats) och fiskar från KaiserCraft (Mountain air). Kolla gärna in KatzelKrafts övriga stämpelutbud hos Sari's stamping studio. Det finns en hel del roliga stämplar att välja bland :). 




Den stora korallstämmpeln kommer från Stampendous (seashells).
Det finns en annan fin från från Studio Light (ocean view 367). Det finns även en skattkista med i det setet :). Det finns fler set med både stämplar, stansmallar och mönsterpapper från Studio Light, från samma kollektion (Ocean View).



Jag började med att rita en ram på ett papper med blyerts och en t-linjal, för att skapa illusionen av ett akvarium. Därefter stämplade jag katten som slickar sig om munnen och maskade av den och papperet utanför ramen med kopieringspapper och spraylim från Crafter's Companion (Stick and spray), så att jag kunde stämpla dit korallmotiven. Jag klippte rent motivet med en liten rosa sax från Nellie Snellen.



Jag tycker om att stämpla med VersaFine onyx black, i o m att den ger bra avtryck och för att färgen i dynan räcker länge.
Mina favoritklossar kommer från Inkadinkado (set med 2 små och en stor). Jag gillar dem, för att de har både rutmönster och välvda kanter, som gör att det är lätt att hålla klossen, utan att tappa den.
Om du är ute efter ett ännu säkrare sätt att stämpla på, kan en "stämplingsbok" från Nellie Snellen (Stamping Buddy Pro) vara ett alternativ. Den låter dig stämpla samma motiv om och om igen, på samma ställe :).


Jag stämplade upp tre fiskar på akvarellpapper från Crafter's Companion och färglade dem med färg från små distressdynor (Tim Holtz / Ranger ink) och en vattenbehållarpensel (Koi).
Jag färglade även "rutan" med Tumbled glass Distress ink och korallerna med olika nyanser av orange distress ink.




Jag klistrade det genomskinliga citatet "thinking of you" på en papperet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar