söndag 11 augusti 2019

ART JOURNAL-SIDA MED KING MORTIMER FRÅN AALL & CREATE

Här är en art journal-sida med #66 King Mortimer från AALL & Create. Den finns i ett stämpelset med två döskallar och diverse tillbehör, designat av Olga Heldwein.



Jag började med att göra ett mönsterpapper med akrylfärger, gummiroller, gelplatta och bubbelplast. Bubbelplasten fungerade som en färglyftare, i o m att den lyfte av färgen från gel-plattan.


 

Så här ser sidan ut i helhet.


Jag stämplade även upp en bakgrundsstämpel, #139 in the cinema (Olga Heldwein) och skar till remsor att ha i bakgrunden.
Jag använder mig av en mellanstor giljotin från Crafter's Companion när jag är på träffar och dylikt. Den är lätt att jobba med.

Därefter stämplade jag några flaskor från stämpelsetet #65 the discovery (Aida Domicie).


Jag har dekorerat flaskan med flytande genomskinligt lim (clear crystal glaze) - som jag tycker är mer lättjobbad än Timpans Glossy Accents.


Texten i flaskan, happy accidents, syftar till att mönstret på papperet var verkligen ett lyckat "misstag". Det här är vad som fanns kvar på gelplattan efter några avtryck. Jag tycker extremt mycket om oregelbundenheten i texturen.


Det finns även en fin text om inre skönhet, i ett annat stämpelset, vid namn #64 curiosity (Aida Domicie).
Inner beauty is way more important than whatever you can see outside.

Och för att sidan ska ha ännu mer textur - har jag monterat döskallen och kronan med olika många 3D-kuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar