fredag 23 augusti 2019

KORT MED YOGA-BELLA FRÅN STAMPING BELLA "INHALE THE FUTURE, EXHALE THE PAST"

Denna gång visar jag ett enkelt kort där jag maskat ihop olika stämplar och det här blir sista inlägget för mig här.
Yoga-tjejen är ifrån Stamping Bella och möblerna ifrån KatzelKraft. Jag tycker möblerna är supermysiga eftersom man kan skapa sig ett helt rum i kortet.

















Jag började med att göra mig en kortbas som var 15.5 cm*15,5 cm. Sedan skar jag ut ett mönsterpapper som var 15 cm*15 cm. Jag stämplade sedan på neenah classic crest card och skar ut den biten till 14,7*14,7 cm.

Jag stämplade med memento tuxedo black och gjorde sedan masker i maskingpaper. Det finns liknande här.




























































Det man får tänka på om man är ny på maskning, så ska man göra det motiv som är längst fram först och sen fortsätta bakåt.
Jag har faktiskt inte maskat så mycket innan, men kommer absolut fortsätta göra det efter det här, att maska ihop olika stämplar gör att man kan använda dem till så mycket tillsammans, möjligheterna är oändliga nästan.


Efter det så färgade jag in stämplarna med copics, och valde att teckna dit ett eget golv i gråa träplankor. Jag använde linjal och blendade sedan ut med olika gråa toner av copics. Jag limmade sedan dit skimriga paljetter samt nageldekorationer (små, små stenar i bakgrunden). Jag stämplade texten i svart samt med clear embossingpulver och stansade ut den i cardstock. Jag dekorererade med blommor som kommer ifrån en gammal ljusmanschett som jag pimpade upp med lite stenar.





















Tack så mycket för mig, för nu vill jag också passa på att säga hejdå för mig i detta designteam.
 Jag vill tacka för alla som lämnat en kommentar, gillat eller börjat prenumerera på min YouTube-kanal. Vill ni fortsätta följa mig får ni mer än gärna göra det, annars får ni ha det så bra!
Tack till detta designteam, det har varit roligt och jag önskar er all lycka.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar