fredag 9 augusti 2019

KORT TILL EN VÄN "GÖR EGNA BLOMMOR AV FLOWER-FOAM"

Denna gång vill jag visa ett kort som jag tänker ge till en vän som går igenom en svår och tuff tid, jag vet själv hur tufft livet kan vara så vill med detta kort visa att jag tänker på personen och dem ord jag valt, bland annat "brave" ska symbolisera drivkraft, glädje och en puff framåt i rätt riktning.



























Jag började med att göra egna blommor av flower-foam. Det finns olika set med olika färger. I mitt var det grönt, blått, vitt, rosa, lila och gult. Jag använde blått, vitt och grönt till mina blommor.






















I min film här kan du se hur jag gjorde både blommorna samt kortet.



Min kortbas är 15,5*15,5 och sedan gjorde jag mönsterpappren något mindre. Jag stansade ut en fyrkant med dies (stansmall) från Gummiapan bland annat och gjorde min bakgrund med stencilen "snowflake" ifrån Marianne Design samt structure-paste. Det finns flera schabloner att välja bland i webshopen.





















Sedan dekorerar jag med citatstickers ifrån Tim Holtz. (Dessa finns just nu på rean såg jag.) Jättefina med olika fina ord och citat. De kommer i set om 4 i svart, guld och silver.
Jag använder också chipboard samt Stickles och små dekorationsstenar som sista pricken över i:et.

Ta hand om dig och ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar