fredag 16 augusti 2019

GUMMIAPANS INSEKTER STÄMPLADE PÅ STENAR


Samlar ni som jag på stenar? Så fort jag är på semester så börjar jag att leta fina stenar som jag kan släpa hem och väskan blir ofta tung. Fick för mig att jag ville testa att stämpla på några så började med att plocka fram några i lämplig storlek.



Sedan stämplade jag på en helt vanlig vit servett. Här har jag använt de helt fantastiska humlorna från gummiapan








 För att det inte ska bli en skarp kant runt motivet penslar jag lite vatten och river av kanterna.


Jag stämplar med en vattenfast dyna för annars kommer motivet att lösas upp när det ska fästas på stenen. På några av humlorna lade jag till lite gult med en copic penna men då får man vara väldigt försiktig då copicbläcket lätt löser upp vattenfasta dynor. Jag gjorde även en sten där jag färglade lite mer samt klippte ut hela motivet. På den stenen använde jag den här härliga skalbaggen, också den från gummiapan.

Stenarna till humlorna målade jag med vit gesso.





När man ska limma fast servetten är det viktigt att man bara tar det översta lagret av servetten, de flesta servetter består av tre lager.






Sedan penslar jag ett lager med decoupagelack på stenen innan jag lägger på motivet.



Nu tog jag ett decoupagelack som jag hade hemma men du kan även använda det här.


Här är några av mina färdiga stenar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar