fredag 2 augusti 2019

HÄRLIGA PIONER - STÄMPLAR FRÅN AALL & CREATE

Alltså vem kan motstå de här stämplarna från All create? De är ju så användbara och går att kombinera på så många olika sätt och med så många olika tekniker. På det här kortet har jag valt att stämpla upp tre av blommorna och färglagt dem med mitt favoritmedium copics.


Du hittar dem här i Saris shop.


Stämplade dem med Distress ink antique linen för att slippa få med konturerna på det färdiga alstret. Som vanligt använde jag min stamping buddy från Nellie Snellen.





 






När jag färglägger med copics använder jag minst tre färger, en mörk för djup, en mellan och en ljus för highlights. Sedan målar jag alltid två lager för att få till en bra blandning med mjuka övergångar.




Avslutade med att ta en färgad penna och förstärka skuggorna och detaljerna med.








Stansade ut grattis tre gånger och limmade på varandra för att få mer distans i kortet. Just den här grattisdiesen kommer från Gummiapan.




Efter att ha klippt ut blommorna och testat att lägga runt dem på alla möjliga sätt blev det tillslut så här som jag fäste dem med 3-d kuddar. Självklart blev det lite bling också. Kortet är i min favvostorlek 20x20 cm. 

Fortsatt trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar