fredag 1 april 2022

ARTJOURNALING SIDA MED NYHETER FRÅN AALL & CREATE!

 Hej igen! 

Här kommer första sidan till min discbound journal och temat är Peter Pan! För att skapa bakgrunden har jag använt papper som är cremefärgat. Jag har sedan åldrat det genom att riva och skrapa kanterna med min sax för att sedan åldra ännu mer genom att färga med Distress Ink i Vintage Photo och Black Sooth. Jag ritade an grov skiss av Neverland-kartan på maskeringspapper, placerade masken mitt på bakgrundn och färgade runtom med blåa Distress Oxide Inks. När masken var borttagen färgade jag själva ön med gröna Distress inks.


Jag stämplade upp Peter Pan, Hook, kartan och tunnorna etc. och färglade med alkoholmarkers. Jag rullade min karta i kanterna och satte flera lager av 3D foam tape bakom före jag klistrade fast min karta på en svart bakgrund. Jag använde 3D foam tape bakom mina figurer och skapade en liten piratscen.


Hoppas ni känner er inspirerade att göra något med de underbara, nya stämplarna, från Aall & Crete!
Produkter:
Alkoholmarkers Spectrum Noir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar