onsdag 27 april 2022

KORT MED DISTRESSBAKGRUND OCH BLOMMA FRÅN AALL & CREATE

Här är ett kort med en grönaktig bakgrund med lite blekningseffekt och texturstämpling samt en blomma i olika färger.  



Jag började med att färga in akvarellpapper med vanlig distress ink och distress oxide ink (evergreen bough) från Tim Holtz Ranger ink. Jag använde en infärgningsborste från Taylored Expressions för att jobba in färgen i cirkelform. 
Sedan skvätte jag på lite vatten (distress sprayer) och torkade upp överflödet med en servett. 
På så sätt kan man skapa lite intresse till bakgrunden :). 
 

Sedan fortsatte jag med lite mer texturskapande, med en siffertextstämpel som du hittar i stämpelset #338 Background Noise av Janet Klein AALL & Create.
Jag stämplade med samma stämpeldyna, så att det skulle bli en ton-i-ton-effekt. Jag stämplade medvetet utanför "cirkeln", för att förstärka textureffekten. 


Jag stämplade blomman från stämpelset #140 Doodled Blooms av Tracy Evans AALL & Create direkt på den gröna bakgrunden och färgade sedan in två stycken akvarellpapper med Mustard Seed distress oxide ink och någon rosa dito. 
Jag stämplade delarna av blommorna på de färgade ytorna och klippte ut dem med en fantastisk sax, Cutter Bee från EK Success
Jag limmade fast dem med Lawn Fawns Glue Tube, som jag upplever vara i rinnigaste laget för detaljpyssel. Limmet är bra, men man får se upp med mängden. 
Jag förstärkte också stjälken med grön zig-penna (Clean Color Real Brush). 

 

Jag avslutade det hela genom att limma fast en bit washitejp #17 Mix and Match. 
Jag tejpade fast papperet på svart papper (Matt black cardstock 300 gsm från Crafter's Companion) och sedan på en vit kortbas (Jag delade på ett 12x12-tumspapper). Här hittar du kit med både kortbas och kuvert


I o m att jag inte har stämplat eller stansat ut något ord, har jag händerna fria till att göra ett kramkort, grattiskort, tackkort eller varför inte ett lycka till-kort :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar