lördag 9 april 2022

THIS IS EXCITING-PANEL MED AALL & CREATE

 Här är en panel (kort, tavla...) med en söt tjej från Janet Klein/AALL & Create



Jag började med att färga in en stor stämpel med distress oxide-färger och spraya lite vatten på det, för att få en akvarelleffekt på stämplingen. (Distress sprayer från Tim Holtz) Därefter fortsatte jag med schabloner och stämplar för att få till en livlig bakgrund. Jag använde mjuka, pastelliga distress oxide-färger och infärgningsborstar
Och var bara lugn. Jag kommer inte att använda hela papperet till detta alster :). 



AALL & Create har gott om härliga stämplar att leka med. Stämpeln här nedanför är A4 stor. #160 Pencilled Flower av Tracy Evans

  

Jag använde stämpelseten #434 Newsprint Numbers av Olga Heldwein och #494 X or O av Janet Klein

 

Schablonerna #136 Bug Hotel av Autour de Mwa och #134 Heapza Heartz av Autour de Mwa


Därefter färglade jag tjejen från stämpelset #633 Goldilocks av Janet Klein med akvarellpennor från Zig (Clean color real brush).



Jag skar upp mönsterpapperet i småbitar för att passa i polaroidkort. Jag dekorerade också med lite washitejp #17 Mix and Match
När man ser en liten del av det stora papperet, så känns det lite lugnare, eller hur :)?



Jag blandade några akrylfärger på en tjock geléplatta från Gelli Arts för att få lite stökighet att bryta av polaroid-bakgrunden med. Jag jobbade in akrylfärgerna från Dina Wakley med en gummiroller (brayer) från Ranger ink

Texten This is really exciting finns i stämpelset #630 Basic Sentiments av Bipasha BK



Jag limmade fast den lilla pappersbiten som är 7,9x7,9 cm stor på en svart pappersbit med måtten 8,8x10,7 cm. 
Jag fäste några 3D foam-bitar på baksidan och fäste den mot den gel plate-avtrycket, som jag också mattade med svart papper - på en mount board från Crafter's Companion. Det är något slags lättviktig, snygg kartong med ca-måtten 14,6x19,2 cm. Om man vill, kan man fästa en stafflifunktion på baksidan, för att den ska sta upprätt av sig själv. Eller så ställer man den på t ex en tavellist :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar